„Katano salos naujakuriai“. Papildymai

Apie „Katano naujakurius“ jau rašyta. Čia. Dabar trumpa jo papildymų apžvalga. Be šių papildymų „Katanui“ yra prikurta dar įvairių atmainų, yra net kortinis „Katano“ žaidimas. Bet apie juos gal kada dar aprašysiu (jei paklius į rankas kada). Dabar gi apie oficialius papildymus.

Jūros keliautojai

juros-keliautojai Kai Katano saloje pasidaro ankšta, reikia plaukti ieškoti naujų žemių. Tokią galimybę ir suteikia šis papildymas. Pagrindinės taisyklės siūlo net 7 skirtingus žaidimų scenarijus, bet iš esmės galima prigalvoti dar daugiau. Žaidimo esmė faktiškai lieka ta pati, tik dabar galima plaukti į kitas salas ir vystytis ten. Todėl atsirado naujos figūrėlės – laivai. Kas įdomiausia, jie irgi priskaičiuojami prie kelio ilgumo. Tad kova dėl ilgiausio kelio (ir faktiškai auksinių 2 tšk) pasidaro dar įdomesnė ir įvairesnė. Juk jei seniau laviruoti buvo galima su 15 kelio atkarpų, dabar gi prisdeda dar 15 laivelių. Tad nuo šiol varžybos dėl ilgiausio kelio kortelės vyksta įpač įtemptai ir iki pat žaidimo pabaigos. Šiaip jau kaip minėjau žaidimas lieka tas pats, tik kad žaidimo lenta padidėja. Tiesa atsiranda naujas resursas – aukso upelis, iškritus to laukelio skaičiui, savininkas gali pasiimti kokią tik nori žaliavą. Tiesa, norint pasiekti tą aukso upelį būtinai reikės plaukti į kitą salą, pagrindinėje saloje jų nėra. Atsiranda dar žaidime ir piratai. Jų veikimo principas panašus į plėšiko, tik jie veikia jūroje ir trukdo žaidėjams plaukti tolyn.
Trumpas reziumė: Žaidimas tas pats, taisyklės beveik nesikeičia. Padidėja žaidimo lenta, tad daugiau veiksmų laisvės. Iki šiol, mano nuomone, nereikalingiausias resursas – avis (šiaip visi resursai reikalingi ‘Katane“, bet šis iš reikalingiausių nereikalingiausias) čia pasidaro vienu iš svarbiausių resursų. Pačiu svarbiausiu tampa medis – be jo ne iš vietos.

Miestai ir riteriai

miestai-ir-riteriai Jei pirmasis papildymas tik praplėtė žaidimo erdves, tai šis iš esmės keičia visą žaidimo strategiją. Dabar gi visą energiją reikia skirti miestų vystimuisi. Nesivystysi – nelaimėsi. Be žaliavų žaidime atsiranda dar prekės: popierius, audinys ir monetos. Būtent prekės ir padeda vystyti miestus. Reikia stengtis pirmajam gauti monopolijos statusą, tai yra papildomi taškai. Svarbų vaidmenį dabar atlieka ir išsivystymo kortelės, tik dabar jo jau nebeperkamos, o laimimos. Kuo daugiau išsivystęs tavo miestas, tuo daugiau šansų ją laimėti. Miestus pradeda puldinėti barbarai, jų gynybai reikia riterių – dar vienas personažas, kurio nebuvo ankstesniuose žaidimuose. Beje jais galima naudotis ir kovojant su priešininkais: nutraukti ilgiausią kelią, išvaryti priešininko riterius, perstatyti plėšiką. Riteriai gali būti trijų lygių, norint pasiekti aukščiausią, reikia vėl atitinkamai išvystyti miestą. Beje, riteris gali būti puiki priemonė pergalei pasiekti. Ir ne vien tam, kad užpuolus barbarams turėti stipriausią riterių armiją (nugalėjus barbarus, stipriausią armiją pasiuntęs žaidėjas gauna 1 pergalės tašką). Sumaniai sužaidus, ir specialiai pralaimėjus barbarams gaima priversti priešininkus griauti savo miestus (laimėjus barbarams silpniausią armiją pasiuntęs žaidėjas turi savo 1 miestą paversti atgal į gyvenvietę). Taip užsižaidus prie žaidimų lentos, galima net susipykti :)
Mano nuomone šiame žaidime vis dėlto sėkmės faktorius padidėja. Dabar jau ir išsivystimo kortelės laimimos, o ne perkamos. Tiesa, kuo labiau išsivystęs, tuo lengviau jos laimimos. Šio papildymo pliusas – jis tapo įvairiapusiškesnis. Ar įdomesnis? Atsakymo nežinau, bet pastebiu, kad paskutiniu metu aš vis dėlto dažniau ištraukiu tik klasikinį „Kataną“. Klasikas vis dėl to ir lieka klasika.

Yra ir trečiasis papildymas „Pirkliai ir barbarai“. Visai šviežias, pasirodė 2007 m. Tenka pripažinti, kad jo dar nečiupinėjau.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos