Agricola

Agricola-virselis Žaidimo statistika:
Boardgamegeek.com reitingo vieta: 1
Žaidėjų skaičius: 1-5
Žaidimo laikas: 60-150 min (priklauso nuo žaidėjų skaičiaus)
Žanras: Agrarinis, ekonominis, išsivystymas

Paprastai žaidimo apžvalgą pradedu rašyti tada, kai, mano nuomone, tą žaidimą jau perkandu pakankamai pilnai: nebereikia skaitinėti jo taisyklių, tiksliai žinau kaip kas vaikšto. Kad perkandau „Agricolą“ tikrai negaliu pasakyti. Bet jaučiu, kad kol ją gerai suprasiu praeis tikrai daug laiko, tad apžvalgą darau nepaisydamas to savo nusistatymo.
Aplamai stalo žaidimo pasaulyje visai neseniai siautė tikra „Agricolos“ manija. Vos pasirodęs žaidimas iš karto šovė į BGG reitingo pirmąją vietą. Tas BGG reitingas tai kažkas panašaus kaip kino filmų IMDB. Balsuoja ir reitingą sustato paprasti eiliniai žmonės. Manau tai gana objektyvu, nors aišku daug įtakos daro ir mados. Kaip ten bebūtų vistiek, daugelio nuomone, „Agricola“ yra stalo žaidimas Nr. 1 pasaulyje. Ar jis to titulo nusipelnė? Mano nuomone tai tikrai yra geresnių. Bet čia tik mano nuomonė. Kaip ten bebūtų, bet „Agricola“ tikrai yra dėmesio vertas žaidimas. Bet tik patyrusiems kas tai yra stalo žaidimai. Naujokams tikrai nereiktų pradėti nuo jo.

Darbo laukeliai. Pasiuntęs savo šeimos narį ant vieno jų, gauni arba resursus iš to lauko, arba gali atlikti veiksmą aprašytą tame laukelyje. Iš tikrųjų reikia visko, o kas geriausia apsispręsti labai sunku.

Darbo laukeliai. Pasiuntęs savo šeimos narį ant vieno jų, gauni arba resursus iš to lauko, arba gali atlikti veiksmą aprašytą tame laukelyje. Iš tikrųjų reikia visko, o kas geriausia apsispręsti labai sunku.

Dar prieš įsigyjant žaidimą domėjausi kas tai per velnias. Bandžiau studijuoti jo taisykles. Pirmą kartą perskaičius nieko nesupratau. Laimė, vos įsigyjus žaidimą atsirado galimybė sužaisti su jau žaidžiusiais. Taisykles išaiškinti neužtruko daug laiko. Pradėjom žaisti. Atėjo eilė mano ėjimui. Ką daryti? Atsiverė platus pasirinkimo laukas. O kas geriausia? Nuo ko pradėti? Atsakymus į šiuos klausimus aš neturiu ir dabar, kai sužaidęs ne vieną žaidimo partiją. Tiesiog veiksmų arealas žaidime tikrai labai platus. Ir jis didėja po kiekvieno ėjimo.
Žaidimo mechanika, iš pirmo žvilgsnio, paprasta. Žaidimo pradžioje tu valdai vieną valstiečių šeimą: vyrą ir žmoną. Kiekvieną ratą juos siunti atlikti kai kuriuos darbus. Už tai jie gauna atlygį. To atlygio dėka jie maitinasi, plečia savo ūkį ir namus, gimdo vaikus. Kuo daugiau išsivystysi, tuo daugiau taškų gausi žaidimo pabaigoje. Veiksmų, kuriuos jie gali atlikti tikrai daug. Tik va to atlygio viskam neužtenka. O reikia labai daug. Reikia plėsti namus, juos gerinti, statyti aptvarus ir tvartus gyvuliams, galų gale juos veisti, reikia ir daržus sukasti, pasodinti kažką juose. Veiksmų daug, o šeima tik iš dviejų narių. Tad reikia didinti šeimą, kiekvienas papildomas šeimos narys tai papildomos rankos šiame nelengvame užsiėmime. Bet ir papildoma burna, reikia neužmiršti. Juk po tam tikro ratų skaičiaus ateina derliaus metas. Jo metu ne tik nuimamas daržo derlius, ar dauginasi gyvuliai. Jo metu reikia dar pamaitinti savo šeimą. Valgį galima rinkti ir siunčiant juos kažką dirbt. Bet tai gal būt aktualu tik pirmaisiais derliais. Nes pasiuntęs žmogų užsidirbti maistui jis jam ir užsidirbs, bet daugiau nieko. Sekančių derlių metu reikia viską organizuoti taip, kad tavo šeimos narius jau išmaitintų nuosavas ūkis, gaunamo derliaus ir prieauglio turi užtekti kiekvienam šeimos nariui. Tada atsiras galimybė vystytis nesukant sau galvos, kaip pamaitinti šeimyniškius.

Žaidėjo nuosavas laukas (žemė, sodyba) kurį ir reikia išvystyti. Dabar pas žaidėją yra medinis namas su trimis kambariais, 3 šeimos nariai (vienas jau išėjęs dirbti, tolumoje matosi žalia figurėlė), aptvaras su tvartu gyvuliams per du kvadratus ir 1 lysvė su pasodintu grūdu (tas geltonas rutuliukas). Žaidimo pabaigoje kiekvienas tuščias sodybos kvadratas žaidėjui atneša minusinius taškus.

Žaidėjo nuosavas laukas (žemė, sodyba) kurį ir reikia išvystyti. Dabar pas žaidėją yra medinis namas su trimis kambariais, 3 šeimos nariai (vienas jau išėjęs dirbti, tolumoje matosi žalia figurėlė), aptvaras su tvartu gyvuliams per du kvadratus ir 1 lysvė su pasodintu grūdu (tas geltonas rutuliukas). Žaidimo pabaigoje kiekvienas tuščias sodybos kvadratas žaidėjui atneša minusinius taškus.

Toks trumpai apsakomas žaidimo mechanizmas. Iš tikrųjų reikia stengtis vystytis tolygiai. Reikia stengtis, kad žaidimo pabaigoje būtų išvystyta tiek gyvulininkystė, tiek daržai, tiek pats namas. Už visą šitą gauni taškus. Gauni ir minusus. Minusas jei žaidimo pabaigoje turi tuščius laukus, minusas jei neturi kokio gyvulio, minusas jei nėra lysvių, minusas jei neturi nei vieno grūdo ar daržovės. Ir net -3 taškai už kiekvieną trūkstamą maisto vienetą šeimos nariui maitinimo metu.
Nors iš tikro visus sektorius tolygiai išvystyti yra tikrai labai sunku. Tad tikrai teks kažką paaukoti, bet kažkurį sektorių išvystyti tikrai gerai. Ką būtent geriausia išvystyti apsispręsti padės turimos rankose užsiėmimo ar mažųjų pagerinimų kortos. Jų kiekvienas žaidėjas turi po 7 kiekvienų. Ir visi skirtingas. Jos tikrai palengvina gyvenimą tik ir vėl bėda – norint ją sužaisti tenka aukoti vieną šeimos nario užsiėmimą. Ir vėl dilema, kas geriau. Aplamai, šeimos narių skaičius taip pat turi lemiamos įtakos žaidimo baigčiai. Juk tai ne tik +3 taškai už kiekvieną šeimyniškį žaidimo pabaigoje, tai dar vienos darbo rankos galinčios namams duoti tikrai nemažai.
Taip ir vyksta visas žaidimas – sukant galvą kaip geriau panaudoti savo šeimą.
Aplamai žaidimo mechanika apgalvota taip, kad tau pastoviai trūks statybinių resursų. Norisi statyti nemažai, bet resursų trūkumas riboja tas galimybes. Aišku yra laukeliai, kur resursai papildomi po kiekvieno rato. Bet kaip taisyklė jei to lauko nenušlavė per 1 ar 2 ratus, tai trečiame tikrai iššluos. Bet tai bus tik vienos rūšies resursas. Kambarių statybai, jų atnaujinimui, galų gale didžiųjų patobulinimų pirkimui (o jie tikrai atneš daug naudos) reikės keleto jų. Užsižaidi su statybinių resursų gavimai, pamiršti apie valgį šeimai. Na žodžiu visas žaidimas tai ilgas ilgas galvosūkis, kaip geriau elgtis. Aš recepto dar nežinau, kas kartą išeina vis kitaip. Bandai strateguoti, numanyti kelis ėjimus į priekį, bet faktiškai tai beviltiška. Nes numanyti užimti laukeliai gali būti greitai užimti priešininko. Tad strategija faktiškai keičiasi prieš kiekvieną ėjimą.
Kaip jau minėjau šį žaidimą patartina žaisti su jau patyrusiais, kas tai yra stalo žaidimai, žaidėjais. Esu žaidęs su stalo žaidimų naujokais, tai jei ir baigiam su vargu partiją, tai daugiau į šio žaidimo pusę, jie pažiūrėti nebenori. O dažnai tai net neužtenka kantrybės ir partijos pabaigti.
Žaidimas puikiai žaidžiasi ir 2, ir 5 žaidėjams. Nes priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus keičiasi užsiėmimo laukeliai žaidimo lentoje. Yra ir solo žaidimo versija. Bandžiau ją, bet dėliojimas vienam visai nesudomino.

Mano vertinimas (vertė 10 balų sistemoje) ir trumpi komentarai:
Bendravimas su kitais žaidėjais: 4 – Apart to, kad saviškius kiekvienas žaidėjas siunčia dirbti į bendrą žaidimo lauką, daugiau sąveikos tarp žaidėjų nėra. Aišku gali užimti lauką, kurį jau buvo nusižiūrėjęs kitas, bet tiesioginės priešpriešos tarp žaidėjų nėra. Nėra galimybės griauti varžovų pastatų, ar atiminėti resursus. Tiesa kai kurios užsiėmimo ar pagerinimo kortos kažkiek tą padaryti leidžia, bet tokių kortų tarp visos galybės (jų žaidime apie 360) yra vos keletas ir didesnės įtakos žaidimui jos tikrai nedaro.
Sėkmės ir strategijos santykis (%): 2/98 – Sėkme šiame žaidime pasikliauti visai negalima. Pora procentų sėkmės uždėjau, kad galbūt gausi šiek tiek geresnes kortas, bet aplamai kortos žaidime yra neblogai subalansuotos ir ypatingai gerų ar ypatingai blogų kortų žaidime praktiškai nėra.
Sudėtingumas – 9. Taisykles išaiškinti gal ir nėra sunku. Sunku žaidimo metu, tiesiog galimybių veiksmui yra pernelyg daug.
Bendras vertinimas – 8. Man jis patinka. Bet pažįstamų rate jis furoro nesukelia. Bet kadangi vertinu aš, tai balo negailiu:).

7 Comments

Kukaslapkričio 4th, 2009 at 12:21

Dar manau prie minusų galima dėti ir jo kainą. Žaidimas tikrai brangokas, už jo kainą galima nupirkti porą pigesnių.

Laukiam naujų apžvalgų, gi artėja kalėdų metas… :)

Profilio nuotrauka (pankis)
pankislapkričio 4th, 2009 at 12:29

Teisingai, pamiršau paminėti jo kainą. Lietuvoje „Agricolą“ galima įsigyti pas „Rikį“ už 200 Lt, arba „D6“ parduotuvėje už 209 Lt.
Brangoka, tiesa. Bet ir komponentų žaidime daug.

Kukaslapkričio 4th, 2009 at 12:32

Jo, o kiek laiko trunka pasiruošimas žaidimui? Pavyzdžiui Puerto Rico labai geras, tačiau vis tingim žaist dėl labai ilgo visų kortelių ir daikčiukų išsidėliojimo.

Profilio nuotrauka (pankis)
pankislapkričio 4th, 2009 at 12:38

Daug laiko neužima. Aišku priklauso kaip komponentus susidėliojęs. Šiaip sudedi žaidimo lentas, kiekvienam žaidėjui duodi po jo lentą ir jo spalvos žetonus. Padalini užsiėmimo ir mažųjų pagerinimų kortas. Susidedi ant lentos didžiuosius pagerinimus į jų vietas (jų 8). Sudedi darbo lauko kortas į jų vietas (jų 14, kiek ir ėjimų) ir resursus į laukelius kur reikia. Viskas, galima žaisti.

Kukaslapkričio 4th, 2009 at 12:41

Ok, dėkui už info :)

[…] Straipsnio originalą galite rasti puslapyje http://www.stalozaidimai.blogr.lt    Tiesioginė nuoroda […]

Arvydasvasario 8th, 2010 at 5:33

Antroje zaidimo nuotraukoje yra klaidinga situacija, zaidime negalima tverti tvoros ar daryti darza(lysve) vidury lentos, naujas darzas ar naujas aptvaras turi butinai liestis arba su namo kambariais arba su lysvemis, arba su jau kitais aptvertais aptvarais.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos