Cavum

Žaidimo statistika:
Išleidimo metai: 2008
Autoriai: Wolfgang Kramer, Michael Kiesling
Boardgamegeek.com reitingo vieta: 574
Žaidėjų skaičius: 2-4
Žaidimo laikas: 2 val.
Žanras: Kalnakasyba, Laukiniai vakarai

Reitingai keistas dalykas. Iš dalies supranti, kad jie tikrai neparodo visko ir daug gerų dalykų dėl vienų ar kitų dalykų neužlipa ant tų reitingų viršūnės. Iš kitos pusės, tenka prisipažinti, kad renkantis vieną ar kitą žaidimą tas reitingas vaidina nemažą rolę. Tad jei nebūtų man pasiūlę pabandyti šio žaidimo, tikrai nieko apie jį ir nežinočiau. Bet pasiūlė, pabandžiau ir tikrai patiko. Ir žaidimas įdomus ir išleistas labai gražiai. Taigi šį kartą žaidimo „Cavum“ dėka puolame kastis į kalną norėdami ten surasti kuo daugiau brangakmenių ir juos kuo pelningiau parduoti.

Sunku nusakyti šio žaidimo žanrą. Lyg tai „Cavum“ yra ekonominis žaidimas – vis tiek tikslas kuo pelningiau parduoti brangakmenius, bet žaidime nėra pinigų. Galima būtų jį pavadinti logistiniu – žaidėjai tiesia tunelius – kelius kalne, bet vėl gi tai nėra pagrindinis tikslas. Visa tai leidžia apibūdinti šį žaidimą kaip tikrai orginalų.

Žaidimo komponentai. Tikrai gražiai išleistas žaidimas

Pačiame žaidime yra trys ratai, kiekviename iš jų žaidėjas gali atlikti 12 veiksmų, savo ėjimo metu jis gali atlikti 1-4 veiksmus. Kai visi žaidėjai atlieka 12 veiksmų – ratas baigiasi. 12-tasis veiksmas visada būna brangakmenių ieškojimas, visi kiti veiksmai gali būti atlikti bet kokia eilės tvarka. Kaip jau minėjau žaidime pinigų nėra. Pinigų vaidmenį čia atlieka pergalės taškai. Jais apdovanojama įvykdžius užsakymus, jie atimami jei užsakymų neatlieki.
Gana svarbi žaidime yra ir ėjimų seka. Todėl ir ją žaidime galima nusipirkti. Tik įdomiausia, kad skirtingose žaidimo situacijose būna naudingiau eiti pirmam, kartais paskutiniam. Pirmasis žaidėjas visada turi privilegijų esant lygiam rezultatui, jis pirmasis gali prasikasti geresnį kelią, jis pirmasis rinksis užsakymų kortas, jis pirmasis galės siūlyti pardavimui brangakmenius už didžiausią kainą. Paskutiniam geriau, kad gali geriau išnaudoti jau nutiestus kitų žaidėjų kelius. Sužaidus jau nemažai partijų man vis dar yra sunkoka pasakyti kokia seka geriau eiti. Bet dabar apie sekos pirkimą. Taigi pirmasis žaidėjas pageidauja nusipirkti sekos kortą nuo 1 iki 4. Skaičius rodo kelintas žaidime vaikščiosi. Tą sekos kortą jis išstato aukcione, kartu pasiūlydamas pradinę kainą: kiek pergalės taškų jis atiduos už ją (pradinė kaina gali būti ir nulis taškų). Kiti žaidėjai gali varžytis dėl jos pasiūlydami didesnę savo pergalės taškų sumą. Aukcioną laimi daugiausiai pasiūlęs žaidėjas. Jis gauna tą sekos kortą (kartu ta korta parodo kokį dinamito žetoną gausi, čia irgi 4 sekos korta turi šešių išėjimų dinamito žetoną (lengviausiai pritaikomas), o sekos korta „1“ tik 2 išėjimų (sunkiausiai pritaikoma). Kartu žaidėjas savo taškų žymeklį pastumia atgal per tiek padalų, kiek pasiūlė už tą kortą. Kai žaidėjai išsiaiškina seką, laukia užsakymų kortų pasiėmimai. Užsakymų kortos garantuoja, kad už nurodytus brangakmenius gausi faktiškai maksimalią kainą (pergalės taškų), bet vėlgi neįvykdžius užsakymo gali gauti minusinių taškų. Prieš kiekvieną ratą atverčiamos 5 užsakymų kortos. Žaidėjai paeiliui renkasi po vieną tokią kortą paeiliui, kol visi pasuoja arba nebelieka kortų. Nepasirinktos kortos lieka atverstos ir kitame rate jas vėl bus galima rinktis, tik jau su premijiniais 2 taškais. Pasirinkus užsakymų kortas žaidėjai atlieka savo veiksmus.

Žaidime priešininkų stotys kalnuose (mediniai kubeliai) blokuoja priešininkams praėjimą.

Žaidėjas ant savo lentelės pasideda 12 žetonų reiškiančių vieną ar kitą veiksmą. Juos atlieka paeiliui po 1-4 tol, kol visi ir atliks 12 veiksmų.
Tie veiksmai tai:
1.) tunelių tiesimas – žaidėjai gauna 4 skirtingų išėjimų skaičiaus tunelių žetonus ir juos pagal žaidimo taisykles deda ant žaidimo lentos.
2.) stočių statymas – stotys statomos arba ant ką tik pastatyto tunelio žetono, arba mieste, jei šis turi tiesioginį priėjimą prie žaidėjo stoties kalnuose. Stotis kalnuose reiškia, kad pro stotį negali praeiti joks priešininkas. Stotis mieste tai papildomi taškai rato pabaigoje.
3.) brangakmenių gyslos žetonas – žaidėjas gali ją padėti ant bet kurio tunelio žetono (yra tik apribojimas, kad gysla negali būti šalia miesto ir šalia kitos gyslos). Padėjęs šį žetoną žaidėjas gali padėti ant jo 3-4 (priklauso nuo žaidėjų skaičiaus) pasirinktos spalvos (žaidime yra 6 spalvų) brangakmenius.
4.) veiksmo pirkimo žetonai – jų kiekviename rate žaidėjas turi 2. Panaudojęs šį žetoną žaidėjas nusiperka sau norimą bet kurį veiksmą, esantį žaidimo pirkimo lauke. Tai gali būti tunelio ar dinamito žetonas, stotis, ar brangakmenio gysla.
5.) dinamito žetonas. Jis panašus kaip ir tunelio žetonas, tik tiek kad rato pabaigoje šis žetonas sprogs, susprogdindamas ir visus šalia esančius tunelio žetonus, jei tik ant jų nėra stoties arba brangakmenių gyslos.
Paskutinis, 12-tas veiksmas, pas žaidėjus visada bus brangakmenių atradimas. Žaidėjas pradeda keliauti nuo savo bet kurios stoties per tunelius iki kitos stoties, pakeliui nuo kiekvienos praeitos brangakmenių gyslos pasiimdamas po brangakmenį. Einant negalima praeiti pro priešininko stotį ir tą patį laukelį kirsti du kartus. Žaidimo eigoje, palaipsniui, susidaro tikras labirintas ir tada visai įdomu yra mastyti kaip tau geriau pereiti. Aišku viena, reikia kirsti kuo daugiau brangakmenių gyslų ir susirinkti kuo daugiau brangakmenių.

Kai visi žaidėjai atlieka visus savo 12 veiksmų yra gaunami papildomi taškai už miestus, sprogsta dinamitas ir prasideda brangakmenių pardavimas. Tai irgi gana originali žaidimo dalis, gal šiek tiek primenanti „Power Grid“. Žaidėjai varžosi kurie gali pigiau pasiūlyti brangakmenius, kiekvienos spalvos brangakmenius gali parduoti tik vienas žaidėjas, pageidavęs mažiausiai pergalės taškų. Siūlymai prasideda nuo maksimalios kainos – ji priklauso nuo to kiek brangakmenių yra kalnuose. Jei jų kalnuose daug, vadinasi yra maža pasiūla ir kaina bus didesnė, jei jų ant žaidimo lentos daug, pasiūla menka ir kaina atitinkamai bus mažesnė. Kaip ten bebūtų žaidžiant žaidėjai neįpatingai ir stengiasi parduoti brangakmenius šiame etape. Kažkaip visada norisi juos pataupyti užsakymų kortoms ar galų gale juos gi parduosi žaidimo gale. Bet vėlgi, jei užsakymų kortose tau tų brangakmenių nereikia, o už juos galima gauti nemažai taškų, visada verta pardavinėti. Žaidimo gale gali už juos gauti žymiai mažiau taškų. Pardavus pavienius brangakmenius, žaidėjai gali vykdyti savo užsakymų kortų užsakymus, įvykdei – gavai taškų. Neįvykdei lauk kito žaidimo rato. Ir vėl viskas iš naujo (nuo sekos kortų aukciono). Ir taip tris kartus.

Tuneliai kalnuose, žaidimo pabaigoje, išsišakoja į tikrai painius labirintus

Pilnai pabaigus tris ratus, įvykdomas dar papildomas taškų dalinimas už miestus. Čia jau vyksta po dinamito sprogdinimo, todėl trečiame rate svarbu gerai padėti savo dinamitą, norint, kad varžovai negautų papildomų taškų. Paskui sutikrinamos žaidėjų užsakymų kortos – įvykdžius užsakymus gauni taškus, o jei nesugebėjai, gauni minusinius taškus. Visi likę brangakmeniai parduodami finaliniame brangakmenių pardavime. Čia privalumą turi atsiliekantis žaidėjas – jis turi teisę parduoti vieną brangakmenį už maksimalią jo kainą, pardavus tą vieną vėl paskutinis žaidėjas siūlo ir taip tęsiasi kol visi žaidėjai parduoda visus savo brangakmenius.

Tai toks žaidimo aprašymas. Pats žaidimas nors gana neintensyvus ir lėtokas, bet palieka neblogą įspūdį. Reikalauja nemažai mastymo ir keleto žingsnių į priekį. Be to jis pagamintas tikrai kokybiškai, kortos iš storo nesulankstomo kartono, brangakmeniai, nors ir popieriniai, nupiešti tikrai gražiai.

Mano vertinimas ir trumpi komentarai:

Konkurencija su kitais žaidėjais: 7 – Žaidime žaidėjai dėlioja vieną tunelį, brangakmenius atranda tose pačiose gyslose, tad konkurencija tikrai didelė.
Optimalus žaidėjų skaičius: 4>3>2 – Kuo daugiau žaidėjų, tuo didesnis tunelio labirintas, tuo daugiau gyslų, tuo įdomiau.
Sėkmės ir strategijos santykis (%): 2/98 – Sėkmės faktoriaus žaidime nėra visai, kortų aklai čia niekas netraukia ir net eiliškumą žaidėjai perkasi – kaip pasiklosi, taip išsimiegosi.
Sudėtingumas – 7. Taisyklė pradžioje tikrai sunku perprasti. Ir veiksmų arsenalas labai platus, sunku nuspręsti nuo ko pradėti. Bet sužaidus kelis žaidimo ratus žaidimas gana greitai perprantamas
Bendras vertinimas – 7. Įdomus, kokybiškas žaidimas. Prie trūkumų galėčiau turbūt įvardinti tik vieną – žaidimas ganėtinai monotoniškas ir lėtokas.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos