The Settlers of Catan Card Game. Taisyklės lietuvių kalba

ĮŽANGA
Jūsų gentis įžengė į neseniai atrastą, derlingą salą, vadinamą Katanu. Atėjo laikas plėtimuisi ir įsisavinti naujas valdas. Tačiau kita turtinga gentis taip pat nusižiūrėjusi šias žemes. Tikrasis Katano šeimininkas paaiškės po varžytuvių.
Stalo žaidime “Katanas. Kortų žaidimas” esate augančios valstybės valdovas, konkuruojantis su savo kaimynu. Norint įsisavinant naujas žemes jums teks tiesti kelius ir įkurti gyvenvietes puikiuose, bet dar neįsisavintuose kalnuose, miškuose, laukuose ir ganyklose. Kad įgyti pranašumą jums teks nugalėti ne tik priešininką, bet ir įveikti gamtos pavojus.
Žaidimo pradžioje turėsite nedideles valdas, iš čia ir prasidės kolonizacija. Kovoje su priešininku jums prireiks geros atminties, greitos reakcijos ir išradingo proto. Teisingai pasirinktas išsivystimo kelias ir taupus, bet protingas resursų panaudojimas atves jūsų kolonizatorius į pergalę. Sėkmė ir įžvalga padės gauti aukso, javai, vilna, rūda, plytos ir mediena – visa tai ko reikia jūsų valdų plėtrai.
Vietoje kaimų išaugs miestai. yynybai nuo žudančio maro statykite pirtis. Kad atbaidyti landžius plėšikus statykite fortus. Statykite malūnus ir manufaktūras – jos padidins jūsų pelną. Uostų ir prekybos namų padedami vystykite prekybą. Samdykite riterius, kad jie kovotų kovos laukuose ir turnyruose. Bet būkite budrūs: net stipriausias iš jų gali tapti priešiško Juodojo Riterio auka.
Atėjo metas atvesti savo gentį į pergalę. Jūsiškiai laukia iš jūsų drąsos ir proto. Nepasiduokite! Nugalėtojo laukia šlovė. Teisinga strategija ir truputis sėkmės padarys jus pripažintu Katano valdovu.

ŽAIDIMO SUDĖTIS
• 120 kortų
• 1 gamybos kauliukas
• 1 įvykių kauliukas
• 1 riterio žetonas
• 1 malūno žetonas

TRUMPAI APIE ŽAIDIMĄ
Kolonizuokite Kataną! Pradžioje jūs valdote nedideles valdas su dvejomis gyvenvietėmis, kurios duoda 2 pergalės taškus. Surinkę 12 pergalės taškų jūs laimėsite žaidimą.
Kiekvieno ėjimo pradžioje žaidėjas meta abu kauliukus.
Metimo rezultatas turi įtakos abiems žaidėjams. Įvykių kauliukas prideda žaidimui atsitiktinumo. Nuo gamybos kauliuko priklauso resursų gavimas.
Kiekviena vietovė yra tam tikros rūšies ir gamina atitinkamus resursus: laukai – javus, kalnai – rūdą, ganyklos – vilną, miškai – medieną, molynai – plytas, tarpekliai – auksą.
Atkreipkite dėmesį: auksas reikalingas tik keitimuisi. Statyboms auksas nenaudojamas.
Ant kiekvienos vietovės kortos nurodyta kokį resursą ji gamina. Kvadratėlių kiekis apatinėje jos dalyje parodo kiek vienetų resursų jūs valdote (nuo nulio iki trijų). Jeigu jūs leidžiate arba gaunate resursą, paverskite atitinkamą vietovės kortą 90 laipsniu kampu taip, kad kvadratėlių skaičius apačioje atitiktų pasikeitusį jūsų resursų skaičių.
Savo ėjimo metu iš rankos galite sužaisti bet kokiu kiekiu kortų.
Galite užpulti priešininką su veiksmo kortų pagalba arba visą dėmesį kreipti į savo paties vystimasį. Stadydami kelius, o paskui naujas gyvenvietes galite didinti savo valdas. Naujos gyvenvietės padės įsisavinti naujas sritis, kurios padidns jūsų resursų gamybą. Galite vystiti jūsų gyvenvietę iki miesto, kuris atneš jums 2 pergalės taškus. Paprasti patobulinimai taip pat priartins jus prie pergalės, o kai kurie apgins jus nuo kai kurių atsitiktinių įvykių ir priešininko veiksmų.
Prekyba ir riteriai gali įtakoti jūsų strategiją. “Riterio” ir “Malūno” žetonai duoda po vieną pergalės tašką kiekvienas. Dėl jų gali vykti nuožmi kova.
Ėjimo pabaigoje papildykite kortas rankoje iš penkių išsivystimo kortų krūvelių. Privalote baigti savo ėjimą su nemažiau kaip trimis kortomis rankose.
Perduokite kauliukus priešininkui: dabar jo ėjimas.

PASIRUOŠIMAS ŽAIDIMUI
Prieš pradėdami žaisti padarykite sekančius veiksmus:
1. Atrinkite visas 18 kortų su herbu nugarėlėje.
2. Vienas žaidėjas ima sau 9 kortas su vienu herbu, o kitas 9 kortas su kitu herbu nugarėlėje. Žaidėjai šias kortas sudėlioja priešais save, sudarydami tuom savo valdas sekančia tvarka (žr. iliustraciją dešinėje):

  • centre dedamas kelias su trumpu veiksmų kauliuko metimo rezultatų aprašymu
  • gyvenvietės dedamos iš kairės ir dešinės nuo šio kelio.
  • 6 vietovių kortos dedamos valdos kampuose nuo 1 iki 6 bet kokia tvarka. Kadangi žaidimo eigoje jūs jas sukinėsite, tai nedėkite šių kortų šalia viena kitos.

Atkreipkite dėmesį: Žaidimo pradžioje vietovių kortos dedamos taip, kad apačioje būtų vienas resursų kvadratėlis. Kiekvienas žaidėjas žaidimą pradeda turėdamas po vieną visų resursų.
3. Išrūšiuokite teritorijų kortas taip, kad sutaptų piešinėliai gerojoje pusėje. Pas jus turi gautis keturios kortų kaladės: keliai, gyvenvietės, miestai, sritys.
4. Išmaišykite ir išdėliokite išsivystimo kortas. Joms priskiriamos visos kortos su geltonu, žaliu ir raudonu fonu. Išdėstykite jas į 5 maždaug lygias kalades ir padėkite jas nugarėle į viršų. Papildydami savo turimas kortas žaidėjai gali naudoti bet kurią iš šių kaladžių.
5. Išmaišykite įvykių kortas (su mėlynu fonu) ir padėkite jas ant stalo nugarėle į viršų.
Atkreipkite dėmesį: pas jus turi gautis 10 kortų kaladės: 4 teritorijų kortų (keliai, gyvenvietės, miestai ir sritys), 5 išsivystimo kortų kaladės (jose bus kortos su geltonu, žaliu ir raudonu fonais) ir 1 įvykių kortų kaladė (su mėlynu fonu).
6. Pasidėkite žaidimo kaulelius ir 2 žetonus.
7. Meskite gamybos kauliuką, kad nustatyti kuris pradės pirmas. Pradės tas, kuris išmes didesnį skaičių.
8. Pradedantis žaidėjas išsirenka vieną iš išsivystimo kortų kaladžių ir peržiūrėjęs jas ima sau į rankas išsirinktas bet kurias 3 kortas, sekantis žaidėjas daro tą patį su bet kuria iš likusių išsivystimo kortų kaladžių. Rinkdamiesi kortas žaidėjai turi stebėti, kad niekas nekeistų jų sekos kaladėje. Peržiūrėję kalades ir išsirinkę kortas sugražinkite kalades ant stalo nemaišydami jų.
Patarimas: Naujokams verta rinktis išsivystimo kortas su žaliu fonu
Atkreipkite dėmesį: Veiksmo kortomis (su geltonu fonu) galima sužaisti tik tada, kai pas kiekvieną žaidėją bus mažiausiai 3 pergalės taškai

ŽAIDIMO APŽVALGA
Atkreipkite dėmesį: įvardis “jis” (ypatingai kortų tekstuose) naudojamas vietos ekonomijai ir naudojamas nepriklausomai nuo žaidėjo lyties.

Ėjimo seka:
Žaidėjai, pradedant žaidėjui, kuris eina pirmasis, daro ėjimus paeiliui. Savo ėjimo pradžioje jūs vienu metu metate įvykių ir gamybos kauliukus. Vėliau, nurodyta žemiau seka, vyksta šie veiksmai:

1. Žiūrimas įvykių kauliukų rezultatas. Jis galioja abiems žaidėjams.
2. Visos vietovių kortos, kurių kauliuko skaičius kortos viduryje sutampa su iškritusiu gamybos kauliuko skaičiumi duoda po vieną atitinkamos rūšies resursą. Tai taip pat galioja abiems žaidėjams. (Žr. žemiau esantį skyrių “Resursų gavimas ir panaudojimas”)
3. Jūs galite atlikti bet kokį kiekį žemiau išvardintų veiksmų, bet kokia seka.

  • sužaisti viena arba keliomis veiksmų kortomis (su geltonu fonu)
  • iškeisti resursus
  • praplėsti valdas (su žalią ir raudoną foną turinčiomis kortomis).

4. Pasipildykite turimas kortas iki trijų.
5. Perduokite kauliukus priešininkui. Tai reikš jūsų ėjimo pabaigą. Paskui ateina eilė jūsų priešininkui.

RESURSŲ GAVIMAS IR PANAUDOJIMAS
Gamybos kauliuke iškritęs rezultatas galioja abiems žaidėjams. Kiekviena vietovės korta, kurios kauliuko skaičius sutampa su kauliuko skaičiumi, duoda vieną atitinkamos rūšies resursą. Ši korta pasukama taip, kad apačioje būtų sekantis pagal seką skaičius (skaičius rodomas resursų simboliais kortos šone: 0, 1, 2 arba 3).
Vietovės kortoje negali saugotis daugiau negu 3 resurso vienetai. Teritorijos su trimis resurso vienetais gamyboje nedalyvauja. Visas perteklius prarandamas.
Pavyzdys: Pas jus yra 2 kortos “Kalnai”, kurių centre yra skaičiai 5 ir 2. Pirmojoje saugomi 3 vienetai rūdos. o ant antros – 1 vienetas. Jeigu jūs išmetate 5, tai rūdos negaunate, nes ant kortos “Kalnai 5” saugomas maksimalus resursų skaičius (3). Jūs negalite perstumti “netilpusių” resursų ant kitos kortos “Kalnai”.
Tada kai naudojate resursą, atsukite atitinkamą kortą taip, kad apačioje būtų vienu mažesnis resurso skaičius.

PAPILDOMI PERGALĖS TAŠKAI
1. Žaidimo eigoje abu žaidėjai turi sekti kuris iš jų surinko “didžiausią armiją”. Ant riterių kortų yra plieninės pirštinės simbolis, o šalia esantis skaičius – šio riterio jėgos dydis. Žaidėjas, kurių riterių jėgų suma yra didesnė gauna “Riterio” žetoną. Jis duoda 1 papildomą pergalės tašką. Šis žetonas padedamas ant vienos iš gyvenviečių arba mieste.
2. Taip pat žaidimo eigoje abu žaidėjai turi sekti kuris kontroliuoja “prekybą”. Prekybos simboliu yra malūna rate (yra ant kai kurių kortų). Jeigu pas žaidėją yra bent vienas miestas ir daugiau prekybos simbolių nei pas priešininką, tai jos gauna “Malūno” žetoną. Šis žetonas duoda 1 pergalės tašką. Žetonas talpinamas viename iš valdos miestų.
Žaidėjai turėti žetonus gali paeiliui (kartu atsinešami pergalės taškai). Jeigu žetonas pereina kitam žaidėjui, tai pirmasis kartu su žetonu praranda ir jo pergalės tašką (antrasis atitinkamai gauna).
Bendra taisyklė: Jeigu pas abudu žaidėjus yra lygi riterių jėgos suma (arba lygus prekybos simbolių kiekis ir yra miestai), tai atitinkamas žetonas nepriskiriamas nei vienam iš jų. Jeigu iki šio nutikimo žetoną valdė vienas žaidėjas, žetonas laikinai išimamas iš žaidimo. Ši situacija galioja tik vienam žetonui, ir neveikia kito (jis tokiu atveju lieka žaidime).

IŠSAMUS ŽAIDIMO APRAŠYMAS
1. REZULTATAS IŠMETUS ĮVYKIŲ KAULIUKĄ

Šio kauliuko rezultatas galioja abiems žaidėjams.
A. Turnyras (riterio galva)
Jeigu iškrito turnyro simbolis, abu žaidėjai ant savo žaidimo riterių paskaičiuoja turnyrinių taškų sumą (raudoni skaičiai). Žaidėjas su didesne suma laimi. Jis gauna savo nuožiūra vieną resursą, pasukęs atitinkamą vietovės kortą. Jei turnyrinių taškų suma lygi, niekas iš žaidėjų nelaimi.
B. Pelninga prekyba (malūnas)
Jeigu iškritus šiam simboliui vienas iš žaidėjų valdo “Malūno žetoną”, tai jis iš priešininko gali pasiimti kokį nori resursą, bet tik su sąlyga, kad turi pakankamai vietos jam saugoti. Abu žaidėjai pasuka atitinkamas vietovės kortas. Jeigu “Malūno” žetono dar niekas neturi, nieko neįvyksta.
C. Plėšikų užpuolimas (kuoka)
Iškritus šiam simboliui abu žaidėjai paskaičiuoja “neapsaugotų” fortais resursų sumą ant vietovės laukų. Fortas apsaugo nuo plėšikų užpuolimo šalia esančias vietovės kortas. Tokiose kortose laikomi resursai vadinami “apsaugotais” ir neįskaičiuojami užpuolus plėšikams. Jeigu pas jus daugiau kaip 7 vienetai “neapsaugotų” resursų, tai jūs prarandate visas savo vilnos ir rūdos atsargas (nuo visų, net ir “apsaugotų” laukų).
D. Derlingi metai (saulė)
Iškritus simboliui saulė, abu žaidėjai gauna po vieną resursą savo nuožiūra.
E. Įvykių korta (klaustukas)
Iškritus klaustukui, žaidėjas kuris metė kauliukus, ima viršutinę kortą iš įvykių kortos kaldės (kortos su mėlynu fonu) ir garsiai perskaito kas ten parašyta. Po to žaidėjai įvygdo perskaitytas instrukcijas ir korta (veidu žemyn) dedama į kaladės apačią. Jeigu dėl kortos veikimo jūs viršijote galimą kortų rankose kiekį, tai nedelsdami išmeskite atliekamą kortą ar kortas. Padėkite atmestas kortas į bet kurią išsivystimo kortų kaladės apačią.

2. KAIP ŽAISTI VEIKSMO KORTOMIS (SU GELTONU FONU)
Išsivystimo kortų kaladėse aptinkamos kortos su geltonu fonu. Tai veiksmo kortos.
Veiksmo kortos žaidžiamos nemokamai.
Jūs negalite žaisti veiksmo korta, kol abu žaidėjai nesurinks po 3 pergalės taškus
Išskyrus: Jūs galite sužaisti veiksmo korta “Žvalgyba” nepriklausomai nuo to kiek pas žaidėjus taškų.
Savo ėjimo metu jūs galite sužaisti keliomis veiksmo kortomis. Padėkite jas priešais save veidu į viršų. Jos veikia iškarto (ta seka, kuria buvo išdėstytos).
Jeigu kortoje nenurodyta, kada ją galima sužaisti, tai ją galima sužaisti bet kuriuo savo ėjimo metu išmetus kauliukus.
Sužaistos veiksmų kortos žaidime nebedalyvauja.
Atkreipkite dėmesį: Dvi veiksmo kortos: “Vyskupas”  ir “Žolininkė” leidžia žaidėjui nedelsiant atsakyti į priešininko veiksmus. Jūs galite jomis sužaisti ir ne savo ėjimo metu.
Jeigu dėl veiksmo kortos veikimo jūs viršijote galimą kortų skaičių rankose, tai nedelsdami išmeskite atliekamą kortą ar kortas. Padėkite atmestas kortas į bet kurią išsivystimo kortų kaladės apačią.

3. RESURSŲ KEITIMAS IR VALDŲ PLĖTIMAS

A. Resursų keitimas
Galite mainytis su priešininku resursais bet kuriuo žaidimo ėjimo metu po to kai atliekate visus veiksmus susijusius su kauliuko metimu. Keitimasis vyksta pagal žaidėjų susitarimus. Galite mainytis tiek, kiek yra vietos resursų saugojimui.
Atkreipkite dėmesį: Jūs galite apsikeisti resursais, paskui sužaisti korta, vėl apsimainyti ir t.t. kol nesibaigia jūsų ėjimas.
Jūs negalite perskirstyti resursų iš kortos į kitą kortą savo valdose.
Galite pasinaudoti nepriklausomų pirklių paslaugomis ir atlikti mainus su jaus. Už 3 vienetus vieno ir to pačio resurso (nebūtinai paimto iš tos pačios lauko kortos) jūs gaunate vieną resursą savo nuožiūra. Prekybos kurso pagerinimui (nuo 3:1 iki 2:1) galite pastatyti pirklių uostą.
Pavyzdys: Pas jus yra “miško uostas”, dabar jūs galite mainyti du vienetus medžio į vieną bet kokį kitą resursą.

B. Valdų plėtimas
Galite sužaisti korta, kurios viršutiniame kairiajame kampe yra resursų simboliai, tik jei galite sumokėti nurodytą resursų kiekį. Jūs dedate kortą ant stalo, po to atiduodate bankui reikiamą kiekį atitinkamų resursų.
Pavyzdys: Jeigu norite į savo valdas įtraukti riterį Hocas Geležinis Kumštis, turite sumokėti 2 vnt grūdų, 2 vnt vilnos ir 2 vnt rūdos, kartu nuimdami juos nuo atitinkamos lauko kortos.
Savo ėjimo metu galite pridėti naujas kortas tiek, kiek sugebate jas apmokėti.
Jeigu norite pastatyti kelią, gyvenvietę arba miestą, jums reikia paimti atitinkamą kortą iš teritorijos kortų kaladės. Statybos kaina nurodyta ant pačios kortelės.
Keliai
Kelias visada statomas šalia gyvenvietės arba miesto. Šalia kelio, iš kitos pusės, gali atsirasti gyvenvietė. Jūs negalite statyti dviejų kelių šalia vienas kito.
Jūs galite pastatyti kelią per tą patį ėjimą, kai ir pastatėte miestą ar gyvenvietę, šalia kurios eis tas kelias.
Vietovės
Jūs dedate dvi naujas vietovių kortas kiekvieną kartą (ir tik tada), kai statote naują gyvenvietę. Naujos vietovių kortos pradeda nuo nulio resursų saugojimo.
Gyvenvietės
Kiekviena gyvenvietė duoda 1 pergalės tašką.
Jūs negalite statyti gyvenvietės šalia kitos gyvenvietės arba miesto. Kiekviena gyvenvietė turi būti atskirta nuo kaimyninės gyvenvietės arba miesto kelio korta.
Kada jūs statote gyvenvietę, iš karto paimkite dvi viršutines vietovių kortas. Padėkite jas pagal diagonalę (t.y. kampe) nuo naujos gyvenvietės kortos: vieną viršuje, kitą apačioje. Jūs patys nusprendžiate kur kokią kortą padėti.
Miestai
Kiekvienas miestas duoda 2 pergalės taškus
Miesto korta dedama ant gyvenvietės kortos. Gyvenvietės korta lieka gulėti po miesto korta.
Atkreipkite dėmesį: Skirtingai nuo stalo žaidimo “Naujakuriai”, kortiniame žaidime miestai nepadvigubina gaunamų resursų kiekio.

Miestų ir gyvenviečių vystimas
Vystymosi kortos (su žaliu arba raudonu fonu) dedamos atitinkamų gyvenviečių arba miestų kortų apačioje arba viršuje.
Kiekvienoje gyvenvietėje gali būti iki dviejų vystimosi kortų: viena viršuje, kita apačioje. Tai gali būti tik kortos su žaliu fonu.
Kiekviename mieste gali būti iki 4 vystimosi kortų: dvi viršuje ir dvi apačioje.Tai gali būti kortos su žaliu arba raudonu fonu (taip pat ir tos, ir tos). Vystimosi kortos, įtakojančios sritis jas įtakoja tiek horizontaliai, tiek ir diagonale (kampais). Tokiu būdu, kortos esančios miesto apačioje (pozicijose 1 ir 2) įtakoja abi  vietovių kortas, esančias šio miesto apačioje.
Pavyzdys: Jūs pastatote miestą. Ganykla yra jūsų miesto kairėje ir viršuje.. Laukas randasi dešinėje viršuje. Abi šios kortos laikomos šio miesto kaimynėmis. Virš miesto yra “Vandentiekio” korta. Paskui virš “Vandentiekio” statote “Malūną”. Nežiūrint, kad “Malūnas” neturi bendros sienos su vietovių kortomis, jis vistiek dvigubina resursų gaminimą šiuose laukuose.
Jeigu tekste nenurodyta kitaip, korta padėta virš miesto, neįtakoja kortų padėtų po miestu ir atvirkščiai.
Pavyzdys: Prieš tai paminėtoje situacijoje “Malūnas” nedidina gamybos tų vietovių kurios yra žemiau miesto.

4. VYSTIMOSI KORTOS SU ŽALIU FONU
Išsivystimo kortos su žaliu fonu gali būti sužaistos gyvenvietėse ir miestuose. Į jų skaičių įeina būriai (riteriai, uostai) ir pastatai (“Plytų fabrikas”, “Lentpjūvė” ir t.t.)
Sužaistos veiksmo su žaliu fonu kortos negali vėliau būti perstumiamos. Jeigu jos buvo pašalintos iš žaidimo (pavyzdžiui, dėl kortos “Padegėjas” veiksmo), jomis galima sužaisti kitoje gyvenvietėje arba mieste.
Kai kurios veiksmo kortos veikia šalia esančias sritis ir turi būti šalia jų.
Pavyzdys: Kad “Malūnas” dvigubintų kortos “Laukas” resursų gaminimą, ji turi būti šalia tos kortos. Jeigu ji būtu patalpinta tarp dviejų kortų “Laukas”, tai “Malūnas” dvigubintų resursų gavimą iš abiejų šių laukų.
Jeigu tekste nenurodyta kitaip, korta padėta virš miesto, neįtakoja kortų padėtų po miestu ir atvirkščiai.

5. VYSTIMOSI KORTOS SU RAUDONU FONU
Išsivystimo kortos su raudonu fonu gali būti sužaistos tik miestuose. Jos duoda jums arba prekybos simbolius, arba 1-2 pergalės taškus. Visos vystimosi kortos su raudonu fonu laikomos pastatais.
Sužaistos veiksmo su raudonu fonu kortos negali vėliau būti perstumiamos. Jeigu jos buvo pašalintos iš žaidimo (pavyzdžiui, dėl kortos “Padegėjas” veiksmo), jomis galima sužaisti kitame mieste.

6. KORTŲ PAPILDYMAS
Jūs visada pasipildote kortas rankoje iki 3 kortų (nustatytas kortų skaičius rankoje pagal nutylėjimą), prieš perduodami kauliuką varžovui savo ėjimo pabaigoje. Jeigu jūsų valdose yra kortos, leidžiančios laikyti rankose daugiau nei 3 kortas  (pavyzdžiui “Abatija” arba “Biblioteka”), tai galite paimti reikiamą kiekį iki to skaičiaus.
Yra du būdai papildyti savo kortas. Pirmas – paimti viršutinę kortą iš bet kurios išsivystimo kortų kaladės. Antras – išleisti du vienetus resursų (bet kuriuos, nebutinai abu vienodus), išsirinkti kažkurią išsvystimo kortų kaladę, peržiūrėti ją ir paimti vieną kortą savo nuožiūra. Po to, ne maišant ir nekeičiant kortų sekos joje padėti ją į vietą.
Jeigu pasipildote daugiau nei viena korta, tai jūs galite panaudoti bet kurį anksčiau paminėtą veiksmą kiekvienai iš jų.
Pavyzdys: Jums reikia pasipildyti trimis kortomis: Jūs išleidžiate du resursų vienetus ir išsirenkate kortą iš kaladės A. Paskui išleidžiate dar du resursus ir išsirenkate kortą iš kaladės B. Po to imate viršutinę kaladės A kortą, tam neišleisdami nei vieno resurso.
Po kortų papildymo jūs daugiau jokių veiksmų atlikti negalite. Paprasčiausiai perduokite kauliukus varžovui, tuo pačiu užbaigdami savo ėjimą.

7. KORTŲ KEITIMAS
Jeigu ėjimo pabaigoje jums nereikia pasipildyti kortomis (pas jus ir taip rankose reikalingas kiekis kortų), galite iš turimų rankose kortų, vieną jų, padėti į bet kurios išsivystimo kortų kaladės apačią. Po to pasiimate naują kortą pagal bet kurį anksčiau aprašytą būdą.
Po kortų keitimo jūs daugiau jokių veiksmų atlikti negalite. Paprasčiausiai perduokite kauliukus varžovui, tuo pačiu užbaigdami savo ėjimą.

8. ŽAIDIMO PABAIGA
Kai tik žaidėjo ėjimo metu jo pergalės taškų skaičius pasiekia 12 jis laimi žaidimą.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos