Kai pasaulis tampa pernelyg ankštas – Small World

Žaidimo statistika:
Išleidimo metai: 2009
Autorius: Philippe Keyaerts
Leidėjas: Days of Wonder
Boardgamegeek.com reitingo vieta: 38
Žaidėjų skaičius: 2-5
Žaidimo laikas: 60-90 min
Žanras: Fantasy, teritorijų užkariavimas

Nemėgstu „Risk“. Tai morališkai pasenęs žaidimas. Žaidimas kuriame laimi tas, kuriam geriau sekasi ridenti kauliukus. Žaidimas, kuriame pirmaujantis žaidėjas visada turi didesnį pranašumą ir atsiliekantiems būna be šansų jį pavyti. Bet buvo laikai (oj seniai) kai jį tikrai su malonumu žaisdavau. Dabar jei kas pasiūlo sužaisti „Risk“, panosėn pakišu „Small World“. Palyginimas gal ir keistas. Šie žaidimai tik ir teturi tiek bendro, kad abejuose reikia užkariauti teritorijas. Būtent turbūt todėl ir „Small World“ yra tikrai geras žaidimas.
Žaidime vaizduojamas fantasy pasaulis, su nemažai rasių. Vienos jų yra pakilime, kitos nuopolio stadijoje, yra rasių kurios dar laukia įžengimo į Mažajį pasaulį. Yra tokių, kurių ne pavadinimo nieks nebepamena, jų likučiai klaidžioja ir visi žino, kad jų dienos jau suskaičiuotos.
Žaidime jums tenka savotiškas dievybės vaidmuo. Jūs valdote rases. Pasirinketa vieną jų, prie rasės bus dar ir įpatingieji sugebėjimai. Ir jos pagalba siekiate užimti kuo didesnę teritoriją. Kuo didesnė jūsų valdoma teritorija, tuo daugiau pergalės taškų (pergalės monetų) gaunate. Tačiau ateina laikas, kai jūsų valdoma rasė užsikrobia per daug teritorijos ir jau nebesugeba užsiimti dar daugiau bei jau užkariautos apsaugoti. Tada lengva ranka jūs galite ją pasiūsti į nuopolį (rasės likučiai dar kurį laiką duos jums pelno) ir pasirinkę naują rasę (naujus favoritus) su šviežiu gaivalu įsiveržti į Mažajį pasaulį.

Pasaulis tikrai mažas

Atrodo žaidime pagalvota apie viską. 4 žaidimo lentos, skirtinga kiekvienam žaidėjų skaičiui – garantuoja, kad žaisti bus įdomu tiek dviese, tiek penkiese. 14 skirtingų rasių ir 20 įpatingųjų sugebėjimų, kurie sujungiami atsitiktine tvarka garantuoja, kad žaidimas kas kartą bus kitoks ir patyręs žaidėjas negaus taip mėgiamos jam rasės-įpatingojo sugebėjimo kombinacijos.
Kiekviena rasė turi skirtingas galias, kaip skirtingi ir įpatingi sugebėjimai. Kad visa šitą reikalą sulyginti irgi pagalvota. Tai lemia skirtingas armijos dydis. Jei tai bus labai koks galingas sugebėjimas automatiškai armija bus mažesnė. Ir atvirkščiai, pavyzdžiui žiurkiažmogiai neturi visai jokių galių, bet vien rasės žetonas duoda žaidėjui 8 karius (jie laimi skaitlingumu). Teritorijos užimamos paprastai: vienai teritorijai užimti reikia dviejų karių plius po karį už kiekvieną toje teritorijoje esantį priešininkų karį, užmirštos genties atsotovą, kalną ar kokį statinį, kurį naudodamasis rasės sugebėjimais surentė varžovas. Žaidime yra ir sėkmės faktorius – kauliukas. Bet toks nežymus, kad jį greičiau pavadinčiau žaidimo razinka, o ne trūkumu. Kai tau nebeužtenka karių užkariauti dar vienai teritorijai, meti kauliuką. Metamas kauliukas rodo, kad tu jau baigei užkariavimus ir šis užkariavimas šiame ėjime bus paskutinis. Išmestas kauliukas parodo, kiek papildomų karių gauni užimti paskutiniajai teritorijai (kauliukas nėra įprastas: trys tuščios plokštumos (reiškia, kad papildomų karių negauni) ir plokštumos su 1, 2 ar 3 kariams).
Baigęs užkariavimus gali perdislokuoti karius, tereikia, kad teritorijoje būtų bent po vieną karį. Tad į teritorijas, kurios potencialiai labiau gali būti užkariautos siunti daugiau karių, o kur užpuolimas yra mažai tikėtinas, palieki mažiau karių. Viskas, tavo ėjimas baigtas. Iš karto po ėjimo skini ir vaisius – gauni pergalės monetas (po vieną už kiekvieną po ėjimo valdomą teritoriją ir papildomai gali gauti pajamas priklausomai nuo rasės ar įpatingo sugebėjimo). Faktas, kad taškai gaunami iš karto po ėjimo, o ne pabaigus ratą duoda suprasti, kad ėjimo eiliškumas tarp žaidėjų nėra labai svarbus. Be to tai sumažina konfrontaciją tarp priešininkų (na užėmei mano teritoriją, palauk, bus mano ėjimas atsiimsiu dvigubai).

Žaidime rasių ir įpatingų sugebėjimų kombinacijos parenkamos atsitiktinai

Kaip jau minėjau žaidime ateina laikas, kai tavo valdoma rasė nebepajėgi užkariauti naujų teritorijų ir apginti jau valdomų. Tada ją gali pasiūsti į nuopolį, rasė praranda visus savo sugebėjimus, kiekvienoje teritorijoje telieka po vieną rasės atstovą. Tada gali pasirinkti sau naują rasę ir naują sugebėjimą. Tiek kad tą ėjimą daugiau jokių veiksmų atlikti negalėsi (bet pergalės monetas už valdomas teritorijas gausi vistiek). Tačiau kitame ėjime turėsi nemažą armiją ir su naują jėga sugebėsi įsiveržti į Mažajį pasaulį.
Manyčiau laiku pakeisti armiją ir yra svarbiausias žaidimo momentas. Norint laimėti reikia kuo geriau pasinaudoti situacija, kuo labiau panaudojus galias. Žaidime yra nustatytas konkretus ėjimų skaičius (nuo 8 ėjimų žaidžiant penkiese iki 12 ėjimų žaidžiant dviese). Tad be jokios abejonės, kad esant mažiau žaidėjui rases į nuopolį teks siūsti dažniau, žaidžiant penkiese manyčiau rasę keisti verta vos vieną kartą (keičiant bent du kartus, prarasi 2 ėjimus, o tai ketvirtis visų ėjimų). Na bet kiekvienas susigalvos savą strategiją – teko matyti, kai žaidžiant penkiese žaidėjas visą žaidimą prabuvo su viena rase ir neblogai pasirodė.

Žaidimo dėžės turinys

Tiek apie žaidimo mechaniką. Patį žaidimą leidžia „Days of Wonder“. Ši kompanija jau seniai man tapusi kokybiškų žaidimų etalonu. Žaidime begalė kartotinių žetonų, bet žaidimų dėžėje visi turi savas vietas ir nepasimeta. Viskas pahaminta labai kokybiškai. Žaidimo iliustracijos nupieštos su jumoru, kas lyg ir leidžia suprasti, kad žaidimas pats nesistengia būti rimtas. Bet taip ir yra, nors tai užkariavimo žaidimas, žaidimo partija visada vyksta labai linkamsi, nuotaikingai ir didelių pykčių tarp varžovų nekyla. Tad visiems, kurie vis dar žaidžia „Risk“ tikrai labai rekomenduoju dėti jį į šalį ir pasiimti „Small World“. Šiaip tai rekomenduoju visiems pabandyti. Tikrai geras žaidimas.
Konkurencija su kitais žaidėjais: 7 – Gaunami taškai po savo ėjimo žaidimui nesuteikia tos didžiulės konkurencijos, kaip kad būna užkariavimo žaidimuose. Tačiau kaip ten bebūtų čia vis tik užkariavimo žaidimas ir konkurencija neišvengiama.
Optimalus žaidėjų skaičius: 5<4<3<2 –Jau minėjau, kad žaidime 4 skirtingos žaidimo lentos, skirtingam žaidėjų skaičiui. Tad žaidimas puikiai žaidžiasi esant bet kokiam žaidėjų skaičiui, vis dėl to tenka įsitikinti, kad kuo daugiau žaidžia, tuo smagiau.
Sėkmės ir strategijos santykis (%): 20/80 – Žaidime mažas sėkmės faktorius. Metamas kauliukas yra labiau dėl smagumo, labai didelės įtakos jis nedaro. Sugebėjimai irgi aplyginami armijų skaičiumi. Didesnė žaidimo sėkmė priklauso nuo paties žaidėjo strategijos.
Sudėtingumas – 5. Žaidimas visai nesudėtingas, aiškindamiesi taisykles nesugaišite daug laiko.
Bendras vertinimas – 8. 8 mano vertinimo skalėje reiškia, kad tai tikrai geras žaidimas.

15 Comments

wrrugsėjo 1st, 2010 at 18:58

Aš tai apskritai bet kokį kitą žaidimą siūlyčiau lošt vietoj Risko. Riską žaidžiau vieną kartą ir man pakako:)) O dėl Small World, tai aš turiu priekaištų dėžei. Jei žaidimą nešiot į vakarėlius, tai tikrai niekas ten savo vietoj neguli po kelionės ir rasių žetonus nepatogu traukt iš dėžutės. O šiaip žaidimas tikrai smagus ir dažnai lošiamas mūsų kompanijoj. 3-4 optimaliausias-smagiausias žaidėjų skaičius. Taip pat dar yra gana pigūs praplėtimai žaidimui, jei kam atsibos esančios rasės ir sugebėjimai. Sudėtingumas jo žemas, bet.. vis tiek dažnai tenka vartyt rulebooką, kai reik atsimint rasės specialius sugebėjimus ar dar kokį efektą. O po labai gero įsiskaitymo galima rasti ir klaidų savo žaidime. Aš dar dabar nesu įsitikinęs, kad mes 100% teisingai jį lošiam:))

Magnumasrugsėjo 1st, 2010 at 21:43

Hehe kaiptik skaitineju sio zaidimo taisykles :D Nusipirkau si zaidima tik is taisykliu biski nesusipratimas iskilo : Pvz. As galiu pasiimt visus kiek tik turiu tokenu ir uzpult iskarto pirma zeme, poto is tos pirmos dar viena , ir taip visus issluot? Nes kazkur taisyklese radau kad:These tokens must remain in this Region until the player reorganizes his troops at the end of this turn. So kaip ir ka uzemi ten ir pasilieka tavo tokenai , Or I’m wrong? :P

Magnumasrugsėjo 1st, 2010 at 22:22

Prie to pacio , tiksliai paasikinkit ka daro Spirit Special Power? Belenkaip skaiciau tai supratau tik kazka kad lygtais kad kai iseina i decline tavo tokenai jie kazkokio limito neturi..

Magnumasrugsėjo 1st, 2010 at 22:48

Soz uz triple post bet gaila nera redagavimo mygtuko taigi : Pirmaji klausima issiaiskinau baliko klausimas del to Spirit powerio , busiu dekingas tam kas pagelbes :)

wrrugsėjo 1st, 2010 at 23:02

Paprastai gali turėt tik vieną Decline rasę (nuopolyje) ir vieną Active. Jei kurį nors rasė turi Spirit power ir tu ją „declinini“ (siunti į nuopolį), tai ši rasė nesiskaičiuos kaip Decline. T.y. vis tiek turėsi palikt tik po vieną rasės kortelę regione ir apverst ją, negalėsi jų valdyt, bet nesiskaičiuos, kad jau turi vieną Decline rasę. Todėl galėsi dar vieną rase siųst į Decline, taigi gali turėt dvi rases nuopolyje ir vieną aktyvią. O jei dar kartą siųsi rasę į Decline, tai su Spirit rasė vis tiek liks ir teks sunaikint prieš tai į Decline pasiųstą rasę.

Profilio nuotrauka (pankis)
pankisrugsėjo 2nd, 2010 at 7:44

Na va. wr jau puikiai viską paaiškino

Magnumasrugsėjo 2nd, 2010 at 12:42

dėkui už išsamų atsakymą :) baigiau studijuoti taisykles, tai turbūt šiandien jau lošim :D . O šiaip orginalias taisykles perprasti padeda video apžvalgos.

Deviserrugsėjo 8th, 2010 at 18:23

Tikrai smagus ir dailus žaidimas. Bet nepatinka vis vartyti taisyklių knygelę. Kaip wr rašė, net nežinau ar tiksliai žaidžiame.

Profilio nuotrauka (pankis)
pankisrugsėjo 9th, 2010 at 11:26

Chm keista, man atrodo, kad šiame žaidime taisyklės tikrai paprastos ir nekelia daug klausimų. Vienintelis dalykas ką vis žiūri, tai atimintinė su rasių ir galių įpatybėmis. Ok, greitu metu įdėsiu šio žaidimo lietuviškas taisykles ir lietuvišką rasių ir galių atmintinę.

Deviserrugsėjo 10th, 2010 at 16:55

Gal kiek netiksliai parašiau… Dėl taisyklių viskas aišku. O taisyklių knygelę vartome, jog pasitikslintumėme rasių ir spec. galių ypatybes.

Deviserrugsėjo 17th, 2010 at 17:51

Nors visgi norėčiau šio to paklausti. Visų pirma apie Amazonių ypatybę. Kaip suprantu, Amazonė prie savo turimų karių prisideda dar 4, bet jie naudojami tik puolimams, t.y. pabaigus puolimus, per karių pergrupavimą būtina nuimti 4 karius. O paskui, per kitą ėjimą, galima pulti tik su tais 4 kariais, ar galima nusiimti ir daugiau?
Taip pat norėčiau pasiteirauti apie galią Berserk. Kauliukus galima mesti prieš kiekvieną užpuolimą. O ką daryti, jei neišmeti pakankamo akių skaičiaus? Ar galima pulti panaudojus daugiau karių, ar prie šio regiono tą ėjimą jau nebegalima grįžti?

Profilio nuotrauka (pankis)
pankisrugsėjo 20th, 2010 at 13:58

Dėl amazonių. Kai ateina tavo sekančio ėjimo eilė – susirenki iš lauko kiek nori karių, prideda tas 4, kurios naudojamos puolimui ir puoli. Po puolimo vėl nuimi 4 amazones ir lauki kito ėjimo.
Berserk – kauliuką meti prieš nuorodant ką puoli, tik išmetus pasakai kurią teritoriją užimi, atitinkamai tai teritorijai ir turi pakakti karių. Tiesiog tau galioja tos pačios taisyklės, tik kauliukų rezultatas parodo kiek karių tau neprireiks (bent vieno vistiek nereikės)

Deviserrugsėjo 20th, 2010 at 21:54

Ačiū už pagalbą.

pinkisgruodžio 27th, 2011 at 10:58

gal galetumet pasakyt kur galeciau rasti “SMALLWORLD“UNDERGROUND lietuviskas taisykles??

Profilio nuotrauka (pankis)
pankisgruodžio 27th, 2011 at 11:07

Turbūt tokių iš viso nėra. Nebent koks „Hobbyshop’as“ savo pardavinėjamuose žaidimuose išsivertęs.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos