Istorijos apie vaiduoklius. Ghost Stories

Žaidimo statistika:
Išleidimo metai: 2008
Autorius: Antoine Bauza
Boardgamegeek.com reitingo vieta: 116
Žaidėjų skaičius: 1-4
Žaidimo laikas: 45-60 min
Žanras: Kooperatinis, strateginis, nuotykinis

Senai, senai, prieš tūkstančius metus gyveno toks Wu-Fengas – blogio įsikūnijimas. Kaip ten kas buvo nežinia, bet galų gale jis buvo nugalėtas, jo palaikai sudeginti, o pelenai užkasti nuošaliame Kinijos kaimelyje, tikintis, kad šis blogis daugiau nebesugryš. Tačiau Wu-Fengo siela nemirė, ji ilgus metus klaidžiojo tikėdamasi surasti savo palaikus ir vėl reinkarnuotis. Ir štai jo žvilgsnis nukrypo į minėtą kaimelį. Ordos piktų dvasių ir vaiduoklių užplūdo jį, tikintis, kad galų gale bus prisikasta iki Wu-Fengo palaikų. Bet čia atkirtį davė šaunūs, stiprūs daoistų vienuoliai.
Šiame žaidime jūs ir vadovausite šiems vienuoliams, kaunantis su blogio jėgomis. Tai kooperatinis žaidimas, t.y. jūs kovosite visi drauge prieš pačio žaidimo taisykles. Žaidime yra keturi vienuoliai, kurių kiekvienas turi vis kitokią unikalią galimybę. Kaimas žaidime pristatomas 9 kartotiniais kvadratais, kurie išdėlioti į didesnį kvadratą 3×3 ir sudaro minėtą kaimą. Kiekvienas kaimo kvadratas tai vis kitoks pastatas, į kuriuos užsukę vienuoliai gali sulaukti įvairios pagalbos. Žaidimo procese yra dvi fazės: In ir Yang. In fazė – vaiduoklių fazė, traukiama nauja vaiduoklių korta ir sužaidžiama. Yang fazė – vienuolių fazė, joje žaidėjai, valdantys vienuolių figurėlės vaikšto per kaimą, prašo kaimo pagalbos arba kaunasi su vaiduokliais. Tikslas vienas – nužudyti Wu-Fengo reinkarnaciją. Tai vienintelė pergalės sąlyga, o štai pralaimėjimų sąlygų daugybė, pralaimėsit, jeigu vaiduokliai užims tam tikrą kiekį kaimo pastatų, visi vienuoliai žus, baigsis vaiduoklių kortos.
Mėlynasis vienuolis ruošiasi kovai su blogio jėgomis Šiaip laimėti šiame žaidime labai sunku. Jau buvau pasidomėjęs šiuo žaidimu ir buvau perskaitęs ne vieną recenziją, kai susėdome sužaisti jo pirmą partiją. Ir pačią pirmą mes laimėjom! Tada prisiminiau vieno kolegos posakį: „Jeigu laimėjai „Ghost Stories“ skaityk taisykles, ryškiai kažką praleidai“. Perskaičius supratom savo klaidą – pasirodo vaiduokliai pastatus užima žymiai greičiau. Iš karto sėdom lošti sekančią partiją – pralošėm. Praėjo keletą mėnesių, žaidimas buvo ištraukiamas dažnokai, deja, visos partijos buvo pralošiamos. Bet nors ir buvo pralošinėjama, žaisti norėjosi dar ir dar. Atrodo pergalė netoli, bet štai ir vėl pralaimėjimas. Iš pradžių nervavo, kam taip sudėtingai padaryta norint pasiekti pergalę? Paskui supratau, kad jeigu laimėti bus paprasta, žaidimas atsibos labai greitai, o dabar per „plauką“ pralaimėjus, vis norisi ir norisi atsilošti. Iš pradžių buvo žaidžiama aklai, su laiku atėjo didesnis supratimas apie žaidimo strategiją, paskaičiau patyrusių žaidėjų patarimus. Galų gale pradėjome išlošinėti. Vis dažniau. Su laiku į žaidimą įtraukiau antrą Wu-Feng’o reinkarnaciją, paskui trečią. Su trimis laimėti labai sunku, bet vis dėlto įmanoma. Kas pabandė žaidimą ir nepatiko bei greitai numetė, nes laimėti „neįmanoma“, noriu pasiūlyti pabandyti dar. Su laiku tikrai pavyks, tikiuosi gal kiek padės ir šis straipsnis.

Žaidimo įkarštyje

Raktai į pergalę
Vaiduoklių kortos
Jos visos blogos. Bet vienos labai, kitos ypač, o kitos tik šiek tiek. Žaidžiant patarimas būtų toks: silpnesnius vaiduoklius visada dėti kraštuose. Tokiu būdu vienuolis gali nugalėti net du vaiduoklius per vieną ėjimą. Iš karto pulti prieš kortas su vaiduokliais nėra būtina, jūs dar turite 1 ėjimą, kol vaiduoklis užims kaimo pastatą, apžiūrėkite gal yra vaiduoklių, prieš kuriuos laimėti yra svarbiau. O gal geriau verta prašyti kaimo pagalbos ir pasiimti keletą Tao žetonų? Ar susilpninti vieną kažkurią vaiduoklio spalvą? Patys bjauriausi vaiduokliai, tie kurie priverčia per kiekvieną ėjimą mesti prakeiksmo kauliuką. Deja, šitie ir patys pavojingiausi, dažniausiai 4 stiprumo. Aišku juos nugalėti sunku, bet reikia stengtis kuo greičiau tai padaryti, kad ir apjungtomis jėgomis. Čia labai padeda vienos spalvos susilpninimas ir ypač efektyvu prieš tokius vaiduoklius Budos statulėlė. Jei tik yra galimybę prieš tokius vaiduoklius ją naudokite drąsiai. Niekada neikite prieš vaiduoklius, kuriam nugalėti reikia kauliukais išmesti dvi ar daugiau spalvų. Čia jau būtų vien pasikliovimas sėkme ir kaip dažniausiai būna, jūs tiesiog išnaudosite savo ėjimą. Tokiu atveju visada yra naudingiau prašyti kaimo pagalbos. Nepamirškite, kad pagrindinis jūsų tikslas – nugalėti Wu-Feng’ą. Tad vos tik pasirodo paskutinė jo reinkarnacija, reikia visas pajėgas mesti nugalėti jam. Dažniausiai tam reikia visų vienuolių. Jei dar nėra maksimalaus vaiduoklių užimtų namų skaičiaus, jei dar vienuoliai turi po daugiau nei vieną gyvybę, meskite visas pajėgas nugalėti jam. Nukausite jį, žaidimas laimėtas, nesvarbu juk kokiomis sąlygomis.
Kaimas
Visi kaimo kvadratai padeda jums, nesvarbu kokiomis sąlygomis. Reikia išradingai ir apgalvotai naudoti jų galimybėmis. Niekada nereiktų baimintis prašytis raganiaus pagalbos, ypač nuimant vaiduoklius, kurie reikalauja kiekvieną ėjimą mesti prakeiksmo kauliuką. Kas kad tam paaukosite 1 gyvybę, metant prakeiksmo kauliuką, galima prarasti daugiau. Labai vertingas, bet pradžioje mažokai naudotas, pastatas, leidžiantis atstumti vaiduoklius toliau nuo kaimo. Geriau aklai nešokti prieš tokį vaiduoklį (ypač jei reiktų išmesti du ar daugiau reikiamus kauliukus), o pasinaudoti šia galimybe. Vienas vertingiausių pastatų – duodantis Budos statulėlę. Juk su ja nuiminėti vaiduoklius lengviausia. Nepamirškite laikas nuo laiko užsukti ir į arbatinę. Kas kad pasirodys naujas vaiduoklis. Šie vaiduokliai juk taip ar kitaip pasirodys, vistiek juk reikia sulaukti Wu-Feng’o. O arbatinėje ir jėgas atgausite ir dar Tao žetoną užsidirbsite. Vėtrų kalnas taip pat leis efektyviau kautis su vaiduokliais. Nustumkite vaiduoklį link stipriausiojo vienuolio, jei šis neprieina iki jo per vieną ėjimą, plius dar galite ir vienuolį vieną į kitą vietą perstumti. Net ir, atrodo, toks nelabai reikalingas kaimo dalykas kaip kapinės, gali visai pasitarnauti. Situacija: žaidime yra du labai kenksmingi vaiduokliai. Mėlynas vienuolis, turintis 2 gyvybes, su sąvybe du kartus naudotis pagalba arba du kartus kautis, užeina pas raganių ir paprašo pašalinti vieną vaiduoklį. Kadangi jo savybė leidžia pasinaudoti tuo du kartus, raganius sunaikina du vaiduoklius. Deja už tai jam reikia atiduoti ir dvi gyvybes, o tai jo visos gyvybės. Jis keliauja į kapines. Po jo vaikšto žaliasis vienuolis, su savybe, kad jis mėto papildomą kauliuką ir visai nemėto prakeiksmo kauliukų. Jis keliauja į kapines ir atgaivina mėlyną. Mėlynas atgydamas gauna dvi gyvybes, o žaliasis turėtų mesti prakeiksmo kauliuką, bet jo savybė leidžia to nedaryti. Štai, panaikinti du stiprūs vaiduokliai, kuriuos kažin ar pavyktų per 2 ėjimus sunaikinti, o nuostolių jokių.

Vienuoliai
Aišku svarbiausi žaidime vienuoliai. Tinkamas jų savybių panaudojimas yra tiesus raktas į pergalę. Aptarkime kiekvieną jų.
Raudonasis vienuolis
Atrodo, tai pats nereikalingiausias vienuolis. Bet taip nėra. Jo savybė atsidurti bet kurioje vietoje tikrai leis gerai išnaudoti kaimo pagalbą ar kovojant prieš, gal ir nestiprius, bet labai kenksmingus vaiduoklius. Vis dėl to aš labiau mėgstu naudoti kitą jo savybę – per savo ėjimą perstumti vieną vienuolį. Ši savybė garantuos, kad stiprus vienuolis prieš vaiduoklį galės stoti į mūšį iš karto per savo ėjimą. Stiprų vienuolį tiesiog užtenka perstumti į kaimo centrą, o jau per savo ėjimą jis galės žengti į bet kurį reikalingą kaimo kvadratą. Tad raudoną vienuolį panaudoti efektyviai tikrai galima ir jo savybės tikrai yra naudingos.
Geltonasis vienuolis
Pati svarbiausia jo savybė Tao žetonų rinkimas. Tačiau jam reiktų ypač vengti kovoti prieš tuos vaiduoklius, kurie reikalauja prakeiksmo kauliuko metimo. Geriau surinkęs krūvą Tao žetonų, geltonasis vaikščiotų kartu su žaliuoju vienuoliu, žetonais jam padėdamas kovoti prieš blogio jėgas. Kiek žaidžiame visi dažniausiai ir renkasi šią geltonojo savybę, bet visai vertinga yra ir kita jo savybė, silpninanti vieną pasirinktą vienuolį. Tao žetonai slidus reikalas. Jie gali būti blokuojami, gali būti atimami, o silpninti kažkurį vaiduoklį niekas negalės sutrukdyti.
Mėlynasis vienuolis
Šio vienuolio abi savybės yra labai geros ir dažnai būna sunku apsispręsti kurią panaudoti. Vis dėlto aš dažniau renkuosi galimybę ėjimo metu pasinaudoti kaimo pagalba ir stoti į mūšį. Tai leidžia efektyviau kovoti su vaiduokliais. Bet galimybė pasinaudoti kaimo pagalba du kartus, ar du kartus kovoti taip pat labai gera. Vien paminėta aukščiau pavyzdys kiek duoda, šią savybę patarčiau dar rinktis tiems, kas skundžiasi, kad nekrenta kauliukai. Gal du kartus ridenant bent vieną kartą pasiseks? Taip pat ši savybė leidžia labai gerai išnaudoti kaimą (ypač renkant Budos statulėles, ridenant kauliukus dėl Tao žetonų). Tad šio vienuolio savybes vis dėlto rekomenduočiau laikas nuo laiko pakeitinėti.
Baisusis prakeiksmo kauliukas Žaliasis vienuolis
Vienas iš stipriausių vienuolių. Abi jo savybės labai geros. Kurią rinktis? Daugelis tvirtina, kad savybė, leidžianti permesti kauliukus geresnė. Galbūt. Visgi, gaunasi, kad meti ne 3, o 6 kauliukus. Bet vis dėlto man labiau patinka kita jo savybė, leidžianti mesti 4 kauliukus ir visai nemesti prakeiksmo kauliuko. Čia kauliukuose gaunami 4 rezultatai, o ne 3 kaip pirmuoju ir aišku tas prakeiktas prakeiksmo kauliukas. Turintys savybę nemesti prakeiksmo kauliuko žaliasis vienuolis labai paklausus nuiminėjant tuos vaiduoklius, kurie šito reikalauja. Geriausia jam veikti duete su geltonuoju, pastarasis su krūva Tao žetonų ir žaliasis su 4 kauliukais tampa tikrai didele jėga.
Aišku nesitikiu, kad po šio straipsnio lengvai įveiksite Wu-Fengą. Jį nugalėti bus vis dar sunku, bet būtent sunkumas ir suteiks tą norą sužaisti dar vieną ir dar vieną žaidimo partiją.
Išvados: labai azartiškas žaidimas. Vienas geriausių kooperatinių žaidimų. Tik reikia turėti kantrybės perkandant jo strategiją.
Žaidimo pliusai: Kas kartą kita kaimo struktūra, vienuolių savybės, kita vaiduoklių kortų seka garantuoja, kad jis greitai nepabosta. Labai kokybiški ir gražūs komponentai. Žaidimas gavęs ne vieną apdovanojimą už dizainą. Labai optimalus partijos laikas, greitas pasiruošimas žaidimui.
Žaidimo minusai: Kauliukai. T.y. mūšio baigtis priklauso būtent nuo jų. Bet vis dėlto įmanoma sustrateguoti taip, kad jie lemtų tikrai nedaug. Nežinau ar čia galima priskirti prie minusų, bet – dažni pralaimėjimai, kita vertus, jei būtų lengva laimėti, žaidimas greitai pabostų.
Konkurencija su kitais žaidėjais: – Kooperatinis žaidimas, visi už vieną, vienas už visus.
Optimalus žaidėjų skaičius: 4<3<2<1 – Iš tikrųjų žaidimas puikiai žaidžiasi tiek 2 tiek 4. Didesnės įtakos mechanikai žaidėjų skaičius neturi. O jei reiktų rinkti geriausią solo žaidimą, aš ko gero rinkčiau šį. Vienam žaisti „Ghost Stories“ irgi visai įdomu.
Sėkmės ir strategijos santykis (%): 100/100 – Žaidžiant reikės geros sėkmės ir geros strategijos, todėl vertinti santykį beviltišką. Pasikliaujant vien sėkme nelaimėsi, pasikliauti vien strategija irgi negalima.
Sudėtingumas – 6. Taisyklės nesudėtingos, greitai paaiškinamos, lengvai suprantamos. Kalbos dalykų žaidimo komponentuose nėra, vien tik simboliai, tad ir kalbos barjero nebus.
Bendras vertinimas – 8. Jeigu reiktų rinkti geriausią kooperatinį žaidimą, šiandien rinkčiau nedvejodamas „Ghost Stories“.

Nuotraukos iš www.boardgamegeek.com

3 Comments

wrgruodžio 24th, 2010 at 16:12

Man kooperatyviniuose žaidimuose visada iškyla tokia mintis, ar žaidžia komanda ar vienas žmogus nurodinėja visiems. Ypač, kai kas nors daug kartų žaidęs ir yra sugalvojęs strategijų, ar jis galės lengvai žiūrėt, kaip kažkas daro neprotingus ėjimus? O jei kas nors per daug vadovaus, tai jau žaidimas netenka prasmės. Gaunasi solo žaidimas su žiūrovais. Kol kas iš tokių teko tik Pandemic žaist. Nebūdavo pas mus tokių aiškų vadų, bet kartais kam nors atrodo, kad jis žino geriausią taktiką ir siūlo jo klausytis. O Ghost Stories visada atrodė įdomus žaidimas, gal tuo, kad toks sunkus, gal savo tematika ir mechanika, tik išbandyt dar neteko.

Profilio nuotrauka (pankis)
pankisgruodžio 27th, 2010 at 8:03

Kooperatiniuose žaidimuose visada gali būti taip, kad vienas vadovaus. Tačiau visada galima neklausyti jo. „Ghost Stories“ be to visada galima pajusti, kad žaidi, nes kauliukus meti pats, už tave niekas jų nemeta.
Žaidimas tikrai nėra sunkus, mechanika greitai pagaunama. Tik gal laimėti sunkoka, bet todėl jis taip greit ir nepabosta.

boardgamesgruodžio 28th, 2010 at 21:07

na man tai vis dar labai retai pavyksta laimėti net ir su viena reinkarnacija.
bet dabar pasinaudosiu tavo patarimais ir turėtu eitis geriau;) ačiū už puikų straipsnį.
o jei kalbėt apie kooperacinius žaidimus aplamai, tai kol kas labiausiai patinka battlestar galactica (na tiesa sakant jis pusiau koop, bet vistiek)

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos