Žaidimas su žaisliniais kareivėliais – Memoir’44

Žaidimo statistika:
Išleidimo metai: 2004
Autorius: Richard Borg
Leidėjas: Days of Wonder
Boardgamegeek.com reitingo vieta: 46
Žaidėjų skaičius: 2 (arba dvi komandos)
Žaidimo laikas: 45-60 min
Žanras: Karinis

Namie neturiu nei vieno miniatūrų žaidimo. Ir nežaidžiu jų. Ne todėl, kad neįdomu. Todėl, kad mano manymu jie reikalauja per daug laiko ir investicijų. Gali susirinkti armiją, bet būtina bus turėti pažystamų, kurie irgi turės armiją. O visą laiką žaisti su ta pačia armija irgi pabosta. Todėl mano kolekcijoje miniatūrių nėra. Bet pažaisti kareivėliais norisi. Laimė yra ir stalo žaidimų, kurie savo mechanika labai artimi miniatūrių wargeimams.
Apie vieną tokį čia ir pašnekėsiu. Žaidimų kūrėjas Richard Borg yra sukūręs tris labai panašius vienas į kitą žaidimus. „Battle Cry“, „Memoir’44“ ir „BattleLore“. Pirmojo čiupinėti neteko, tik žinau, kad jis vaizduoja Amerikos pilietinį karą. „Memoir’44“ skirtas antrajam pasauliniam karui, „BattleLore“ fantasi gerbėjams. Šiuos du pasutiniuosius teko čiupinėti. „BattleLore“ pasirodė net įdomesnis, t.y. įvairiapusiškesnis, daugiau galimybių, įvaresnė armija. Manau tai tikras saldainiukas fantasi mėgėjams, su būrtais, įvairiausiomis mistiškomis būtybėmis ir panašiai. Tačiau tai gana sudėtingas žaidimas. Daug paprastesnis pasirodė „Memoir’44“. Bet tikrai negaliu pasakyti, kad žymiai prastesnis. O kadangi taip jau atsistiko, kad būtent šis žaidimas atsidūrė mano stalo žaidimų lentynoje, tad plačiau apžvelgsiu būtent šį.
Kaip jau minėjau žaidime vaizduojami 2-ojo Pasaulinio karo įvykiai. O jei tiksliau (čia kalbu apie bazinę versiją) sąjungininkų kovos su vokiečiais 1944 metais, siekiant išstumti juos iš Prancūzijos. Nesu istorikas, juolab šio karo žinovas, tad negaliu teigti kaip tiksliai žaidimas atvaizduoja tuos įvykius. Tačiau kiekvieno mūšio scenarijuje yra aprašomi tikri istoriniai įvykiai, apžvelgiama tikrojo mūšio baigtis ir (kiek leidžia žaidimo lenta) kuo tiksliau atvaizduojant tikrajį landšaftą žaidėjams siūloma savaip išspręsti mūšio baigtį.
Žaidimas turi visą krūvą papildymų, kurie leis išbandyti ir kitus šio karo įvykius, galima žaisti rytų fronte (atsiranda rusų armija), Ramiojo vandenyno pakrantės (atsiranda japonai ir australai), galima įvykius perkelti ir į Šiaurės Afriką (italai). Žodžiu karas buvo apėmęs beveik visą pasaulį. Krūva papildymų duoda ir krūvą naujų karinių vienetų, bet visko apžvelgti aš tikrai negaliu, tad remsiuos tik bazine žaidimo versija.

Žaidime, kaip ir padoriame wargeime svarbu armijos pozicija, užnugaris, kaip ji prieinama priešininkui, koks atstumas tarp jų ir kaip ji jį gali užpulti. Žaidime atstumas matuojamas šešiakampiais. Visa žaidimo lenta išpaišyta tokiais šešiakampiais, ir būtent kiek šešiakampių skiria nuo priešo būrio lemia kiek kauliukų mes žaidėjas.

Mūšiai niekada nevyksta plyname lauke. Šiame žaidime taip pat, priklausomai nuo scenarijaus kai kurie šešiakampiai užpildomi landįafto elementais: miestas, miškas, krūmynai, kalvos. Tai lemia matomumą, armijos judėjimą bei gynybą. Pavyzdžiui įžengęs į mišką būrys privalo tuoj pat sustoti. Bet jei atakuojamas toks būrys miške priešininkas meta mažiau kauliukų (vienu jei atakuoja pėstininkai, ar dviem jei atakuoja šarvuota technika).

Pirmyn, į mūšį!

Taigi prakalbom ir apie žaidime naudojamus karinius vienetus. Jų žaidime trys: pėstininkai, šarvuota technika ir artilerija.
Pėstininkai kiekvienos armijos pagrindinė masė. Jų daug, jie gana mobilūs. Kiekviename scenarijuje jų ir bus daugiausiai, su jais ir bus atliekama daugiausiai veiksmų. Jei tai ne elitiniai daliniai (eltiniai turi kai kurių privalumų) jie gali per ėjimą pereiti per vieną šešiakampį ir stoti į mūšį, arba pereiti per du šešiakampius ir sustoti. Metamų kauliukų skaičius priklauso nuo atstumo iki atakuojamo būrio. Jei atakuojamas būrys yra kaimyniniame šešiakampyje metami 3 kauliukai, jei per vieną šešiakampį metami 2 kauliukai, jei per du, metamas tik vienas kauliukas.
Šarvuota technika yra labai stipri ir mobili, ji viena dažnai gali nulemti mūšio baigtį. Ji gali judėti per ne daugiau kaip tris šešiakampius ir iš karto stoti į mūšį. Ir atakos atstumas tankams beveik nedaro įtakos: atakuojama per tris šešiakampius, metami visada trys kauliukai. Bet šarvuota technika nelabai padės prieš besislapstančius priešininkus. Atakuojant krūmynuose, mieste ar miške esančius būrius kauliukų skaičius mažinamas dviems.
Artilerija visai ne mobili. Per ėjimą ji gali pereiti per šešiakampį, bet iš karto stoja. Bet ne judėjime jos jėga, o atstume. Ji gali atakuoti priešininko būrį esantį net per 6 šešiakampius (1-2 šešiakampiai 3 kauliukai, 3-4 bus 2 kauliukai ir 5-6, 1 kauliukas) ir artilerijai negalioja matomumo linija, bei kur būrys dangstosi. Artileriją ir sunaikinti yra sunkiausia.

Žaidime naudojami kauliukai

Kaip supratote norint išspręsti mūšio baigtį metamas kauliukas. Kauliuko briaunose yra 5 simboliai: pėstininkas (jei iškrito, reiškia, kad pataikyta į priešininko pėstininką), tankas (atitinkamai pataikymas į šarvuotą techniką), granata (pataikymas į bet kurį karinį vienetą), žvaigždė (nepataikei visai) ir vėliava (atakuojamas būrys turi per šešiakampį atsitraukti).
Įsakymai kariniams daliniams duodami įsakymų kortų pagalba. Jų rankose žaidėjas (priklausomai nuos scenarijaus) turės 4-6. Dažniausiai kortos nurodo kuriame flange ir keliems būriams gali duoti įsakymus. Sužaidi tokia korta, nurodai kurie būriai atliks veiksmus, atlieki tuos veiksmus, pasiimi kitą kortą. Bet yra ir specialių veiksmų kortų, jų yra įvairiausių. Vienos leidžia kai kuriems būriams atakuojant pasididinti kauliukų skaičių, kitos duoda pastiprinimus. Visų tikrai nevardinsiu, tikrai ne toks apžvalgos tikslas.

Žaidime naudojamos įsakymų kortos

Aprašyta žaidimo mechanika duoda suprasti, kad sėkmės faktorius yra didelis. Jis tikrai nemažas, bet tikrai daug lemia ir žaidėjo strategija ir taktika. Nereikia duoti įsakymą ir atlikti veiksmus būriams tame flange, kurio turite tik vieną kortą, nebent juos perdislokuoti į kitą flangą arba išstatyti juos į gynybines pozicijas. Taigi tikrai labai svarbu tinkamai panaudoti turimas rankose kortas. Tada labai pasikliauti sėkme neprireiks.
Dabar apie žaidimo komponentus. Leidėjas „Days of Wonders“. O tai jau minėjau seniau, lygu kokybei. Turbūt labiausiai kreipiančia dėmesį į žaidimo išvaizdą kompanija. Popieriniai žaidimo komponentai padaryti iš storo kartono, tikrai ilgaamžiai, kortos iš tvirto, standaus popieriaus, gerai iliustruotos, malonios paimti į rankas. Kariuomenė plastikinė, irgi gana kokybiška. Žodžiu ko jau ko, bet išvaizdos žaidimui negali prikišti.
Žaidimo pliusai (čia bus tokia nauja rubrika su žaidimo privalumais ir trūkumais)
Gana neilgos žaidimo partijos, žaidimas gana dinamiškas. Daug scenarijų, baziniame žaidime siūloma 16 scenrarijų, bet pilnas internetas ir papildomų, tai leidžia žaidimui tapti ilgaamžiu ir greitai nepabosta. Prie žaidimo pliusų aišku reikia įvardinti ir žaidimo kokybę.
Žaidimo minusai
Per daug papildymų. Tų visų papildymų nė nesuskaičiuosi. Ir juos vis kepa naujus. Dažnai parsisiuntus naujus scenarijus paaiškėja, kad reikia tai vieno, tai kito papildymo. Lietuvoje tų papildymų niekur pirkti nemačiau. Vis dėlto per didelis sėkmės faktorius neleidžia jo vertinti kaip rimto strateginio žaidimo.

Dėžės turinys

Išvados
Patiks istorikams rimtai besidomintiems 2-uoju Pasauliniu karu. Patiks tiems, kas vaikystėje mėgo pažaisti kareivėliais. Patiks tiems, kurie nori smagiai praleisti laiką, per daug neapsunkindamas savo galvos.
Konkurencija su kitais žaidėjais: 10 – Karinis žaidimas, vienas prieš vieną, ašis prieš sajungininkus. Apie kokia dar didesnę konkurenciją galima šnekėti? Nugalėtojas tik vienas
Optimalus žaidėjų skaičius: 2 – Yra versija žaisti komandomis, bet tai jau nukrypimas nuo žaidimo idėjos, esant didesniam žaidėjų skaičiui, reikia žaisti kitus žaidimus
Sėkmės ir strategijos santykis (%): 50/50 – Teko matyti, kaip žaidžia patyrę. Tikrai gudriai žaidžia, bet…. Metami kauliukai, traukiamos kortos, sėkmės santykis tikrai didelis
Sudėtingumas – 5. „BattleLore“ gautų kokius 8 balus, „Memoir’44“ tikrai lengvesnis žaidimas.
Bendras vertinimas – 7. Žaisti šį žaidimą man visai patinka, jis tikrai dažnai ištraukiamas. Kaip ten bebūtų jis tikrai neblogas.

4 Comments

wrrugsėjo 12th, 2010 at 14:38

Žaidimas įdomus, mechanika paprasta. Bet visgi tai gana ilgas žaidimas (vien lauko paruošimas, karių išstatymas ir po žaidimo visko surinkimas), todėl labai retai ištraukiamas iš lentynos, o žaista buvo gal 3 kartus. Jis tinkamas ilgiems šaltiems Kalėdų atostogų vakarams :) Didžiausias minusas iš tikrųjų yra didelis sėkmės faktorius.

boardgamesrugsėjo 14th, 2010 at 23:27

o aš nesutinku, kad papildymų gausa, tai minusas. tai – didelė pasirinkimo galimybė. beje , labai patiko afrikos papildymas. kovos laukas su minomis. super ;)

gabrieliusspalio 18th, 2010 at 23:52

Papildimu Lietuvoje yra http://www.d6.lt zaidimai ir hobis labai gera stalo zaidimu parduotuve ten papildimu nemazai siuo metu ten penki papildimai ir pagrindinis zaidimas ira o adresas parduotuves prie Lukiskiu aikstes netoli baltojo tilto.

Scary Maze Gamekovo 3rd, 2011 at 0:17

Dievinu tokius žaidimus.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos